Tuesday, July 24, 2007

"more than meets the eye"

kata Pengarang : anda rakyat Malaysia yang prihatin, jenguk di SINI

OK, i must admit - aku gile tengok wayang. especially bila poket tengah penuh. paling ngok might be 'cicakman' - maaf aku sempat lena dan kuar beli jajan n merayau p toilet sesuka hati!

kegilaan ini sama naik gak ngan hobi mengumpul dvd [pirate2 ni 2nd choice lah] especially d ones worth buying.

latest on d list was "the prestige" lakonan christian bale, hugh jackman, scarlett johannson, micheal caine wif david bowie ngan andy serkis a.k.a encik Gollum from lord of the rings trilogy (my precioussssssss.....).

also ada "a scanner darkly" - keanu reeves,winona ryder, robert downey jr., woody harrelson ngan rory cochrane. citer ni banned kat wayang tapi original dvd da kuar.

yang menarik about citer nie ialah teknik human-mapping yang diorang guna, n keanu reeves yang seperti biasa desperately cool but beautiful [ i dig his ego - drool!! ]. worth-watching. best.

"In the near future, America has lost the war on drugs. Undercover Orange County cop Bob Arctor (Keanu Reeves) is assigned to spy on several of his addict buddies using his unique identity-masking skills. But when he ingests too much of the drug Substance D, his personality splits in two, compromising his investigation and his relationship with his friends."

p/s : website dia lambat gile nak download, u have been warned!

dan baz luhrmann's Romeo + Juliet, vcd dah hilang so da nampak dvd tu angkat jelah. old time favourite, n satu cara untuk buang masa secara bijak sebab jenuh nak faham shakespeare nye wacky ole' english, dan sambil layan citer aku menelaah teks bukunya. twist yang menarik, skrip lama dalam gaya moden, dan john leguizamo si tybalt 'prince of cats' yang sinikal - villain yang penuh stylo!


"More than Prince of Cats. Oh he's the courageous Captain of Compliments. He fights as you sing prick-song -- keeps time, distance and proportion. He rests his minim rests -- one, two and the third in your bosom. The very butcher of a silk button, a duelist, a duelist! a gentleman of the very first house, of the first and second cause.... The pox of such antic, lisping, affecting fantasticoes."

aku tengah cari "city of angels" by meg ryan ngan nicholas cage. tapi duk jumpa yang pirate. tak best. nak yang ori. masih lum jumpa. banyak kedai takde stok. atau mungkin langkah aku belum cukup panjang huhu..

ada yang nak tolong ke?

hehe :p

so dalam kebosanan aku merayau ke KLCC aritu. jenguk TGV tak ramai orang. biasanya aku orang yang benci beratur panjang. tapi rezeki tengah minggu dan sebab kepala aku bingit so terus masuk Q.

...haha mintak maaf encik tuan punya kaki...
...da dapat tiket - 2nd round aku tengok citer nie, belasah je...
...iklan...iklan...iklan...
...iklan wayang [tak hingat tajuk apa tapi ada jaycee chan
anak incik jackie chan],
btw-iklan visa gold nie lawak tak hengat...
...no vacancy...
...bourne ultimatum...
...iklan wajib before start wayang...
...optimus prime!!
"kami berada di sini. kami sedang menunggu." huhu...
elok kuar panggung, ada graffiti transformers yang memang best. tabik! aku tak pasti benda tu legal ke tak tapi underground activities camni memang patut diberi peluang. give it a break lah, it's a form of art too, anyway. kadang2 terpaksa gak setuju yang 'rules are meant to be broken' dan menjadi rebel itu sangat koOl [aku pun selalu macam tu - haih!]
...jom balik...
"dan di langit para teknokrat berkata :
bahwa bangsa kita adalah malas
bahwa bangsa mesti dibangun
mesti di up-grade
disesuaikan dengan teknologi yang diimpor
gunung-gunung menjulang
langit pesta warna di dalam senjakala
dan aku melihat
protes - protes yang terpendam
terhimpit di bawah tilam"
backdated post : Al-Fatihah untuk sang Nuri mesti baca!

4 comments:

a GUY in a JIN said...

hanya 3 benda yang saya kecewa sewaktu menonton transformer.

1. megatron tidak transformed menjadi pistol. (sesungguhnya saya tunggu dari awal filem)

2. bumble-bee tidak dari german. (camaro? wtf)

3. bunyi familiar "autobot transformed" hanya kedengaran 4 kali. 4 kali?

tapi ada kemaafan. micheal bay orang US. dan propaganda US banyak ditabur dalam filem itu.

good CGi though. minus the ending theme (Linkin Park?). it might make it to my A-List movie.

i'm biased. pardon me.

msYuz said...

bumblebee kan volkswagon, tapi VW tak benarkan...tgk saja di awal cerita masa sam witwicky dibawa ayahnya untuk memilih kereta, ditunjuk bagaimana camaro itu memprotes kereta volkswagon di sebelahnya [pintu camaro hentam pintu VW]

secara evilnya memperlekehkan VW sendiri kuikui...

tapi sound effectnya cukup berhantu, mendengarnya semula di layar lebar cukup mengembalikan nostalgia...zaman jatuh longkang dengan sebelah tangan memegang duit kiriman nenek, buat beli santan dan bakinya ditransform jadi sekotak dingdang...

hahaha aku dah tua rupanya.

:P

a GUY in a JIN said...

ye. benar. VW tak benarkan. jadi saya kecewa. dan starscream ber"transform" di udara sungguh meng-uja-kan saya.

btw, dvd original "City of Angels" boleh di temui di SACC Mall, Shah Alam. bersama sama dgn dvd "Four Weddings and a Funeral". My all time favie. (maaf, nama kedai-nya sudah saya delete, dgn kenangan² di situ).

dan pada saya the illusionist lebih menarik dari the prestige. tapi sayangnya, 2 filem tentang magis dan sihir keluar serentak. dan encik wolverine telah mengalahkan encik skinhead.

p.s : j.b masih ada lagi free-from-dog-sniffing dvd's heaven. which put me in a position to ask you, "ada rare dvd titles yang mau dicari?".

msYuz said...

jin,
aku cari oldboy (korea),dan terlalu kepingin nonton cinema paradiso juga zatoichi.
ada ke?