Wednesday, June 10, 2009

kompang-kompang-kompang-tepuk-kompang-kompang-kompang-tepuk!

masih menulis dengan ehsan line orang sebelah. harap maklum.

hujung minggu yang agak terisi sehingga semalam (rabu). oh ya, sehari suntuk rabu aku dihabiskan dengan Mak Uda yang sudi memasang telinga -- walaupun aku sebenarnya dah mula 'blah' dari kepiluan-kelukaan-kesedihan-blablabla itu. tak pasal-pasal menitis juga air mata yang dah mula mahal kebelakangan ini. tapi Alhamdulillah, ada hasilnya bual itu. aku cerita kemudianlah ya!

sabtu dan ahad lepas aku sekeluarga memenuhi jemputan kahwin dari sepupu sebelah emak. a grand wedding, i must say. siap VIP touch lagi. tapi manis, dan tak berlebih sebab ia diadakan dalam persekitaran kediaman rasmi mereka. tak sibuk dengan protokol majlis dewan. mungkin kerana pekarangan rumah yang luas dan Alhamdulillah cuaca pun elok, jadi semuanya lancar dan baik-baik saja.

tengok gambar dululah. senang nak ceritaceriticerutu yeah!

keraiannya berlangsung dengan nikah pada petang sabtu dan bersanding kecil pada malamnya. aku tak pergi majlis nikah tapi kata abah, memang sakan dengan berbalas pantun -- menghalusi adat Melaka adanya. bersanding kecil malam tu siap marhaban dan merenjis oleh keluarga kedua mempelai dan sanak-saudara yang terdekat.

SABTU 6/6/09

berani-berani je main D40 aku kan? nak tengok apa hasilnya?

tadaa -- 'hasil tangkapan' si budak kecik di atas. haihaih.

bosan. khemah punyalah banyak, dekat 20 buah rasanya.
dah habis majlis malam tu pun tak siap-siap pasang.

rumah pengantin.
or should i say kediaman rasmi pegawai kewangan negeri melaka
sebab obviously itu bukan 'rumah' mereka.
duh.

perarakan pengantin dan persandingan diiringi marhaban.

AHAD 7/6/09

the adik dan the sepupu posing depan pintu tuan rumah.

ketibaan pengantin yang berkereta kuda. seriously, cuaca sangat cantik.
Alhamdulillah.


"wani!"

ibu bapa kedua-dua pengantin, pengantin dan orang-orang besar Melaka.

main tolak-tolak pulak kat pintu. heh.

makan beradap.

hadap jelah! haha.

ali mamak membingitkan suasana.

pencak silat pun ada.

the auntie a.k.a bunda pengantin bertudung kuning.

the uncle a.k.a ayahanda pengantin a.k.a tuan rumah berbaju melayu kuning.

the KL vs Malacca clan.

pengantin yang manis.
suka aku tengok mekap pengantin perempuan yang simple tapi tetap cantik berseri.

terima kasih juga dari kami sekeluarga!

p/s : balik kenduri aku sakit perut memanjang. tulaa sapa suruh belasah makan tapai banyak-banyak! haiyoh!

No comments: