Thursday, September 24, 2009

the Raya II -- kontrak kedai gunting rambut setiap hari raya!

kalau dah sampai kuala sepetang masa-masa bercuti raya ni, biasanya memang akan ada kunjungan wajib ke salun rambut kegemaran kami terutamanya yang sepupu-sepupu perempuan. aku sendiri sampai sanggup bertahan tak potong rambut di KL sebab potong rambut kat sini murah amat!

bayangkan potong rambut RM 3 SAHAJA, tak kira dari sepanjang mana hingga sependek mana yang dipotong. lumayan tidak? haha.

kalau tambah dengan syampu rambut siap urut bahu dan belakang badan untuk 15 minit, cuma tambah lagi RM 4. tak sampai RM 10.

dekat KL potong rambut saja dah berbelas-belas RM. haduuuu.

memandangkan aku ada banyak masa nak dibunuh (to kill the time) kerana adik dan sepupu aku siap nak stimkan rambut, jadi seperti biasa kameraku pun mula bekerja. cuma tak terbawaklah abang Nik aku cuma adik Norkiah saja yang meneman. :P


ruang wap rambut di bahagian belakang kedai sambil menonton tv.



bahagian cucian rambut, biasanya kalau nak bermanja lebih-lebih di sini boleh juga minta dicuci muka dengan bayaran tambahan RM 2, kalau tak silap aku.

setiap hari raya kedai ni pasti penuh dengan pelanggan pelbagai ragam dan kehendak. selain potong rambut dan cuci, ada juga khidmat rebonding, kerinting, gulung...macam-macamlah. yang pasti ia 80% lebih murah dari harga di KL. berbaloi-baloi!

No comments: