Wednesday, September 23, 2009

the Raya V --- girls day out.

mempunyai sepupu-sepupu pada usia yang hampir sebaya ada banyak kelebihannya. bila sesekali berkumpul begini mulalah bikin rencana. selain kunjungan wajib ke salun dan sesi gosip, tahun ini kami beramai-ramai ke bandar Taiping.

jarang betul dapat izin begini, maklum saja semuanya perempuan tapi bila dah dapat peluang apalagi tak dilepaskan!

destinasi kami -- Taiping Central.


tengok aksesori merah-merah ni, teringat Kak Red. =)

ada yang nak mencari kasut, membelek beg tangan. layankan. paling lama sekali mengekor kerenah siapa lagi, si yana lah!


sesi hari itu diakhiri dengan --- makan.

inipun yang pergi semuat satu kereta. kalau diikutkan kelompok sepupu yang hampir sebaya aku, ada lebih kurang 10 orang lelaki dan perempuan.

sementara masing-masing masih bujang, bolehlah berkumpul sama. itupun seorang dah terkeluar korum, kecuali kalau pasangannya boleh masuk dengan kepala gila-gila kami, silakan sementara masih berdua, nanti dah bertiga belum tentu terdaya nak ikut rombongan!

InsyaAllah mulai tahun depan (dan aku yang cucu sulung dijamin bujang lagi, hehe) kami dah berkira-kira mengatur bercuti bersama. jadi dah dipesan-pesan buat tabungan paling kurang RM 50 sebulan. tak terlepas ke luar negara, dapat ke Pulau Pangkor pun dah lebih dari baik.

boleh dikatakan sesama kami agak rapat, terutama sepupu yang besar-besar nilah. dari 10 beradik mama, tiga anak perempuan yang awal berkahwin -- mama, Mak Alang dan Mak Andak masing-masing dikurniakan anak pada jarak tahun yang berdekatan. jadi kalau salah seorang dari bertiga ni tak balik kampung, memang agak terasa.

tahun ini aku rasa Aidilfitri yang paling sibuk (sebab banyak berjalan, haha) tapi persaudaraan lebih erat.

=)

1 comment:

ayobkelubi said...

aha,

ko megingatkan aku terhdp adik2 perempuan aku yang mempunyai sepupu lebih kurang baya di kluang, johor, kalau balik beraya kluang,konpom girl days out sampai kul 1 pagi!.


hehehehe..campur yg dah kawin tu!.