Monday, April 09, 2012

#KeepCalm

Assalamualaikum.

It's been too long, kan? Sampai aku putus punca untuk memulakan.

Sepanjang aku tinggalkan buku hitam ini, ada 9 komen yang minta verifikasi. Ada yang melulu, ada yang hulur perkongsian rasa. Manusia dan ragam, begitulah. :)

Sampai detik ini, aku akhirnya kembali berjawatan. Pengalaman hidup yang semakin menarik, pergaulan dan lingkup rakan-rakan yang semakin berkembang. Segalanya aku tekuni dengan asyik dan teruja selalu.

Kesal sudah mati.

Lewat titip aku buat Mama, ayah angkat bekas pensyarah lebih sedekad lalu singgah meninggalkan pesan. Cukup bertuah rasanya selalu dikelilingi ingatan dan nasihat dari orang-orang hebat.

"As salam. Saya terlambat membaca entry blog ini. Sekarang saya mula jelas mengapa dan kenapa perkara yang berlaku dan berlalu menjadi igauan. Saya gagal menyelami dan memahami dasar cerita. Tetapi saya percaya, kekuatan kita hari ini datang daripada kebolehan kita menempuhi cabaran dan dugaan semalam dan hari sebelumnya. Kejayaan yang dikecapi hadir dari jiwa yang jujur dan ikhlas dalam menempuh cabaran dan dugaan itu. Akhir sekali, hayati maksud kalimah Allah, yang bermaksud "Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang"."


Tidak ada yang lebih benar dari itu. Terima kasih En Sabri.


Jadi --
#KeepCalm , smile, and just live.

No comments: