Thursday, August 28, 2008

pre-merdeka the 51st



situasi agak sibuk untuk beberapa hari ini, sehingga merdeka ke-51 pada 31 ogos 2008 nanti.

Alhamdulillah, dari guru pengiring, tahun ini dilantik menjadi jurulatih. penghargaan yang sangat besar dan kepercayaan yang sangat hebat ditauliahkan oleh JPWP. jadi sejak pertengahan julai, laman sekolah dan busana kurung juga tumit tinggi ku nyah ke tepi.

ahaii selesa amat berseluar trek sama converse dari hujung ke hujung padang.

yang pasti, kulit ini menerima dos terlampau vitamin D dari encik matahari.

minggu ini, dari padang pusat ko-kurikulum jalan cochrane sudah berpindah ke dataran merdeka. sejak petang ahad dalam renyai hujan aku dan jurulatih teknikal yang lain menanda kedudukan pelajar di padang.

kalau dulu, aku menanti arahan dan makluman dari jurulatih, tahun ini aku antara decision maker. memang bukan kerja mudah. kerana sebarang cacat ditujah terus kepada kami.

sudah rezeki anak-anak sekolahku, dua tahun berturut merasai keterujaan memeriahkan perayaan negara. dan sibuk membanding-banding kumpulan mana yang lebih beruntung. tahun lepas sempena 50 tahun merdeka, yang membuatkan ia istimewa kerana persembahan di sebelah malam di stadium merdeka. tahun ini, perancangan asalnya di putrajaya. tetapi maklum sudah akan situasi ekonomi negara jadi ke dataran merdeka sudahnya.

aku juga yang tak merasa merdeka di putrajaya. haihh.

http://fairuzrahman.fotopages.com/ >> ada update. [iklanlah pulak, haha]

No comments: